Op deze pagina zie je de vragen die klanten ons het vaakst stellen. Vind je geen antwoord op jouw vraag? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen jou graag verder.

Moet ik op 25/05/2018 voor de volle 100% in regel zijn met de GDPR-wetgeving?

Het is haast onmogelijk om van de ene op de andere dag 100% GDPR-compliant te zijn. De GDPR-wetgeving heeft namelijk vele ‘grijze’ zones, maar bepaalde verplichtingen zijn wel noodzakelijk.

Je beschouwt het GDRP-traject daarom het best als een aanhoudend proces voor je ganse organisatie. Het is een begin van bewuster en verantwoorder omgaan met de persoonsgegevens van anderen. 

Moet ik een GDPR-traject opstarten om een fikse boete te vermijden?

Je moet de GDPR-regelgeving niet volgen omdat je een hoge boete wilt vermijden. Waarom dan wel GDPR-compliant zijn? Om het vertrouwen van je klanten niet te verliezen.

Jouw organisatie kan met een GDPR-traject aan de consument duidelijk maken dat je bewust en verantwoordelijk omgaat met persoonlijke gegevens. Imagoschade door een datalek kan je immers nog meer kosten dan een boete.

Er zijn toch niet genoeg controleurs, dus waarom moeten we ons houden aan de GDPR-wetgeving?

Er is ongetwijfeld een tekort aan controleurs, dus de ‘pakkans’ is vrij klein. Maar wat als een klant zijn rechten toepast, zijn data opvraagt en je die niet kan bezorgen binnen de 30 dagen?

En wat als je klant of leverancier de wetgeving wél serieus neemt en jou een bewijs vraagt dat jij GDPR-compliant bent? Je hoort te beseffen dat je persoonlijke gegevens in je bezit hebt, die erg gevoelig liggen bij je klanten of partners.

Gaat de GDPR-wetgeving mij verhinderen om marketing te voeren?

EU-burgers hebben dankzij het GDPR-traject meer vat op welke bedrijven mogen beschikken over hun gegevens. Dat betekent echter niet dat je geen marketing meer kan voeren.

Als een individu toelating geeft aan jouw bedrijf om benaderd te worden, beschik je immers over een gemotiveerde, potentiële klant. Zo kan je doelgerichter promotie maken. Je moet niet langer werken met vervuilde databestanden bomvol e-mailadressen die nooit tot een lead leiden.

En geef toe: je wilt toch niet het enige bedrijf zijn dat potentiële klanten ongevraagd overlaadt met spammails?

Stel snel jouw vraag...
naam
E-mail
Telefoonnummer
Jouw vraag

“We verwerken uw persoonsgegevens alleen voor doelstellingen van intern beheer, met name de vlotte behandeling van uw reactie en uw verzoek om inlichtingen. We gebruiken uw gegevens niet voor commerciële doeleinden en we geven ze niet door aan derden. Zie ons privacybeleid

... of praat je er liever over?

Soms is het fijner om je vraag rechtstreeks te formuleren. Bel ons op voor advies.

Tel: +32 495 23 35 81

© 2018 Advies voor kmo - Privacystatement - Cookiebeleid

Website by Way2Web